zaterdag 29 november 2014

6. Proces opbouw maquette

De maquette van de leraarrobot werd voornamelijk uit cadapack gemaakt. Andere materialen die we ook gebruikten zijn klei, verf, papier, ijzerdraad,...



6.1 Muren en de grondplaat


Het afmeten en snijden van de grondplaten en de muren. Kijken of alles juist is afgemeten door de basis van de robot in elkaar te steken met plakband.






6.2 Benen van de robot + gezicht

Daarna werden de benen van de robot gemaakt. De cadapack werd rond geplooid door meerdere rechte lijnen te snijden in het cadapack zonder dat je deze lijnen volledig doorsnijd. Als je daarna als de stukjes plooit verkrijg je zo een ronde vorm. Deze zelfde methode (voor de kroming) werd ook gebruikt bij de twee muren.



Intussen werden de openingen voor het gezichtje van de robot ook getekend en uitgesneden. Daarna werd getest of de benen in de robot passen.






6.3 Maken van tekeningen voor op de poster + tekenen van het concept van de robot


Maken van tekeningen voor op de poster en voor in de robot


Concept
Intussen werden er tekeningen gemaakt voor op de poster en leraarrobot. Ook werd het concept uitgetekend hoe onze leraarrobot eruit zou zien.






6.4 Maken van het interieur voor binnen- en buiten de robot

Maken van het krijtbord + boekje

Maken van het net met touw door knopen te leggen

Vuilnisbakken van klei + fiets, klok, microscoop en radarspel van cadapack en papier


basketbalring gemaakt cadapack, plastiek en touw +
katapult en dierenrace gemaakt van cadapack en isomo

 Ook werden nog een, bibberspiraal,  tong, microscoop, braillespel, fiets die frietjes verbrand, ziekteafwijkingsbrillen, OXO, ... gemaakt.






6.5 Basis van de robot in elkaar steken + deel van interieur


Het aan elkaar lijmen van de grondplaat met de 3 muren

Het bevestigen van het hoofdje van de robot


Bevestigen van de tong, katapult, dierenracespel en basketbalring






6.6 De robot kleur geven

Schilderen van de tong, trui en voeten van de robot



Schilderen van dingen voor in het interieur en voor buiten de robot.
Zoals de katapult, vuilnisbakken, scheidingswand, microscoop, radarspel, enz.






6.7  Bevestigen van de rest van de onderdelen van de robot

Bevestigen van de katapult en benen aan de robot +
alle delen binnenin de robot aan elkaar bevestigen zoals de
scheidingswand, fiets, brillen, braillespel, enz,





6.8 Resultaat

De leraarrobot







Geen opmerkingen:

Een reactie posten